پاكستان رای به تحریم سوریه نداد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از خبر امروز جمعه منابع محلی , روسیه و چین برای سومین بار در 9 ماه گذشته نیز این قطعنامه آمریكا و كشورهای اروپایی علیه سوریه را وتو كردند.

از اعضای دائم شورای امنیت امریكا، بریتانیا و فرانسه به ھمراه 8 كشور از اعضای غیر دائم از جمله ھند به این قطعنامه رای دادند، اما با وتو شدن آن از سوی مسكو و پكن این طرح با شكست مواجه شد.

'رضا بشیر تارر' معاون نماینده دائم دولت اسلام آباد در سازمان ملل متحد با شرح موضع پاكستان در خصوص این قطعنامه گفت: كشورش با اعمال چنین تحریم ھایی مخالف است زیرا این اقدام نه تنھا باعث پیگیری حل مسالمت آمیز مساله سوریه نمی شود بلكه منجر به تشدید تنش ھا و مبارزه در این كشور خواھد شد.

وی افزود: متاسفانه علی رغم طرح شش ماده ای كوفی عنان نماینده مشترك سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه با ھدف برقراری صلح و پایان دادن به اوضاع بحرانی این كشور، شورای امنیت در چگونگی پیشبرد این طرحھا اقدامات ضعیفی انجام داده است.

رضا بشیر تارر ادامه داد: به عنوان یك نتیجه، شورای امنیت برای رسیدگی به مساله سوریه اقدامی را به پایان نرسانده است و این به معنی عقب نشینی جدی از این موضوع بوده و باعث می شود وضعیت و اوضاع سوریه در حالت خود باقی بماند.

وی اضافه كرد: تماس ھای مكرر پاكستان بدنبال اتحاد و مثبت قلمداد شدن رویكرد شورای امنیت در قبال مساله سوریه است، بنابراین اسلام اباد ھیچ چاره ای جز جدا كردن خود از این سناریو ﴿قطعنامه ضد سوری﴾ كه به معنای تفرقه است , نداشت، در واقع شورای امنیت باید از پیش نویس چنین قطعنامه ھایی پرھیز كند.

وی ادامه داد: پاكستان خواھان اجتناب گروھھای مخالف و دولت سوریه از خشونت و ایجاد تسھیل در روند پیشبرد امور سیاسی در این كشور است، در واقع مسوولیت اصلی این عملكرد در حیطه كاری دولت دمشق نھفته است.

رضا بشیر تارر تاكید كرد: حلول ماه مبارك رمضان باید دلیلی برای آتش بس بین گروھھای مخالف در سوریه و شركت آنان در مذاكره و گفت وگو باشد.

آساق ** 1095 **1575





:: برچسب‌ها: دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: